Back to school – mój sposób na szybką naukę!

Wrzesień zbliża się ogromnymi krokami, a razem z nim kolejny, nowy rok szkolny. Czas zatem na serię postów „Back to school”. W dzisiejszym przedstawiłam Wam kilka sposobów na szybką i przyjemną naukę. Jeśli jesteście ich ciekawi, to serdecznie zapraszam do czytania! 


Część z Was zapewne nie przepada za nauką. Sama należę jednak do grupy ludzi, którzy z przyjemnością uczą się nowych rzeczy. Stąd też zapewne nie mam nic przeciwko uczeniu się do kartkówek i sprawdzianów, chociaż muszę przyznać, że czasami mi też się nie chce. W związku z powyższym postanowiłam podzielić się z Wami kilkoma moimi sposobami łatwiejszego przyswajania wiedzy, które naprawdę przynoszą efekty. 

1. Notuj! 

Nie wiem jak jest w Waszych szkołach, ale u mnie nauczyciele zawsze wymagali notatek, które starałam się skrupulatnie przygotowywać. Warto jednak pamiętać, że podczas robienia zapisów, należy zadbać o ich estetykę – z ładnych i przejrzystych notatek chętniej będziemy się uczyć. 


2. Zakreślaj! 

Chyba każdy z nas lubi kolorowe zakreślacze? Ważne informacje oraz punkty i podpunkty notatek podkreślaj kolorowymi flamastrami, dzięki temu szybciej zapamiętasz wyróżnione informacje. 


3. Systematyczność! 

Systematyczność jest bardzo ważna, choć czasem ciężko jest ją utrzymać. Dla ułatwienia staraj się codziennie lub przynajmniej kilka razy w tygodniu i w weekend, przyswajać wiedzę z każdej lekcji. Mi udało się wytrwać przez pierwszych kilka miesięcy, dzięki czemu nauka do kartkówek czy sprawdzianów nie zajmowała mi całego dnia, a dosłownie godzinę. Poza tym zawsze byłam przygotowana do lekcji i często zbierałam pozytywne oceny za aktywność. 


4. Przepisuj! 

Gdy masz sprawdzian lub kartkówkę z dużej ilości słówek lub definicji, przepisz je wszystkie na jedną kartkę, z której będziesz się uczyć. Znacznie łatwiej jest przyswoić wiedzę, gdy mamy ją pod ręką. 

5. Odpoczywaj! 

Ucząc się rób 10-20 minutowe przerwy. Nasz mózg również potrzebuje chwili wytchnienia. 


6. Zmieniaj miejsce! 

Kiedyś widziałam artykuł, w którym napisane było, że zmiana miejsca do nauki korzystnie wpływa na przyswajanie wiedzy. Warto zatem pouczyć się nie tylko przy biurku, ale od czasu do czasu również na kanapie, przy stole w kuchni bądź na świeżym powietrzu. 


7. Ucz się na głos. 

Na szybkie zapamiętywanie jest wiele sposobów. Ja lubię czytać i powtarzać na głos informacje, które chcę zapamiętać. Niektórzy nagrywają się, a potem odsłuchują nagrań. Inni zaś uczą się w grupie. Najlepiej spróbuj każdej z tych metod i znajdź najlepszy sposób dla siebie. 

8. Cisza i spokój! 

Najlepiej pracuje się w ciszy, dlatego dużo lepiej Ci pójdzie, jeśli wyłączysz muzykę, komputer i odłożysz telefon. Masz wtedy szansę skupić się tylko na zapamiętywaniu informacji. 


9. Skojarzenia! 

Czasami, aby zrozumieć pewne rzeczy, należy wytłumaczyć je sobie w prosty sposób. Skojarz informacje z tym, co lubisz najbardziej. Nawet z pozoru najgłupsza analiza może pomóc Ci w zapamiętaniu! 

10. Motywacja! 

Wszystkie powyższe punkty są nieważne, jeśli sami nie będziemy chcieli się czegoś nauczyć. Dlatego zawsze powtarzam sobie, że to co mam w głowie jest tylko moje i choćby nie wiem co, nikt mi tego nie odbierze. Pamiętaj, nigdy nie nastawiaj się negatywnie. 


Mam nadzieję, że moje rady będą przydatne i pomogę Wam w przyswajaniu wiedzy. Koniecznie dajcie znać w komentarzu o swoich sposobach na szybką naukę! 

Pozdrawiam

9 komentarzy :

  1. Notatniki, kolorowe psiaki, przyklejane karteczki, przepisywanie - popieram! Mam ogromną słabość do materiałów biurowych, a zeszyty i notatniki są na pierwszym miejscu.
    Warto też robić sobie plan nauki - na dłuższy czas i na poszczególne dni lub etapy. Ułatwia to pracę i pomaga się wyrobić na czas.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ze wszystkim się zgadzam i będe korzystać w tym roku szkolnym, buziaki!
    https://vikaa-vikaaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. O tak! To są zdecydowanie najlepsze sposoby na naukę. Będąc teraz na studiach korzystam z niemal wszystkich wskazówek, które wyminiałaś i naprawdę one działają. Najgorzej a moim przypadku jest z systematycznością, bo po miesiącu, dwóch po prostu nie udaje się jej utrzymać. Świetny wpis! =]

    OdpowiedzUsuń
  4. genialne porady :) aż szkoda że już nie chodzę do szkoły ;)
    pozdrawiam

    mojaszafamodnaszafa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. BRAK systematyczności to chyba moja największa wada! Nie mogę się zmotywować, aby nie zostawiać wszystkiego na ostatnią chwilę, chociaż wiem jak to się kończy ;/

    BACK TO SCHOOL również u mnie na kanale, zapraszam [krótki poradnik] -> https://youtu.be/I8Ob04bC5ns

    OdpowiedzUsuń
  6. Super porady! Gorzej będzie z motywacją

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobre sposoby:) Ja uwielbiam notować i używać kolorowych zakreślaczy, długopisów itd. :D
    Dodaję Twój blog do obserwowanych, będę tu zaglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Masz wiele świetnych długopisów, zakreślaczy oraz karteczek. Chyba też muszę sobie je dokupić, bo brakuje mi ich na biurku. Może znajdę, gdzieś fajne tanie długopisy i mazaki. Świetny blog i powodzenia w dalszej pracy.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo podoba mi się Twój wpis! Podpisuję się pod tymi poradami : )

    OdpowiedzUsuń

GloryHaul © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka