Cera trądzikowa/tłusta – jak o nią dbać?

Jeśli czytacie mojego bloga i aktywnie śledzicie moje social media, to wiecie już doskonale, że borykam się z problematyczną, przetłuszczającą się cerą, a w szczególności z trądzikiem. Wiem jednak doskonale, że nie są to jedynie moje dolegliwości, dlatego zdecydowałam się, by podzielić się z Wami swoją codzienną pielęgnacją, która może pomóc ograniczyć ww. problemy ze skórą. Zapraszam do lektury!


W codziennej pielęgnacji cery trądzikowej i tłustej, jedną z najważniejszych czynności jest dokładne oczyszczanie twarzy, dlatego stosuję w tym celu specjalne żele, maseczki i peelingi oraz delikatne żele peelingujące. Tu jednak moja rada - nie używajcie peelingów więcej niż 2 razy w tygodniu. 


Ci z Was, którzy na co dzień się malują, powinni dodatkowo specjalistycznie oczyszczać twarz i poza stosowaniem wspomnianych wyżej kosmetyków, warto by korzystali z płynów, żeli i olejków do demakijażu. Usuwanie makijażu przeznaczonymi do tego celu kosmetykami jest równie ważne, co samo oczyszczenie twarzy. 


Kolejnym ważnym krokiem, dla każdego typu cery, więc również tłustej, jest odpowiednie nawilżenie twarzy, szczególnie wieczorem. W tym celu powinniśmy aplikować na twarz kremy nawilżające, mocno regenerujące skórę podczas snu, często wysuszaną przez inne specyfiki np. antytrądzikowe. Dodatkowo robię to również rano, tuż przed nałożeniem bazy pod makijaż.


Jak już wspomniałam, jednym z moich największych problemów jest trądzik. Niestety zdarza mi się rozdrapać lub nawet wyciskać krosty, co oczywiście nie jest wskazane. Gdy jednak dojdzie już do takiej sytuacji, to wszelkie powstałe ranki dezynfekuję spirytusem bądź wodą utlenioną. Dzięki temu zabijam bakterie i zapobiegam ich rozprzestrzenianiu się, co w rezultacie zmniejsza prawdopodobieństwo pojawienia się kolejnych wyprysków na mojej twarzy. 


Średnio dwa razy w tygodniu stosuję również glinki bądź maseczki, które zmieniam w zależności od moich aktualnych potrzeb. 

Kolejnym, równie ważnym krokiem jest tonizowanie skóry, które wyrównuje jej poziom pH. 


Tak właśnie prezentuje się moja najczęstsza, codzienna pielęgnacja twarzy, dzięki której znacznie zmniejszam tłustość cery i ilość trądzikowych wykwitów. 

Koniecznie dajcie znać, jak Wy dbacie o swoją skórę oraz czy znacie i oceniacie kosmetyki, których używam. 

Pozdrawiam

9 komentarzy :

  1. Muszę polecić te produkty mojej koleżance ona ma taką cerę :)
    https://agarecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Osobiście nie mam problemu z cerą, ale jak chodzi o trądzik i nie tylko to polecam codzienne picie drożdży rano bądź wieczorem. Ja piłam miesiąc - tydzień przerwy - miesiąc - tydzień przerwy i widać ogromne efekty na plus jak chodzi o cerę, paznokcie, włosy i ogólnie działa cuda ;) Polecam !

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie mam dużego problemu z cerą wiadomo nie jest idealna ale tragedii nie ma :) U mnie leży systematyczność niestety nie mam pojęcia jak dojść do tego żeby być systematyczną w stosunku do pielęgnacji cery. Ja do swojej pielęgnacji używam żelu myjącego z Bielendy, maseczki na twarz i kremu z ziaji. Jak mi się chce zrobić coś z moją twarzą to wtedy jest tych produktów znacznie więcej :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy wpis, zaintrygowały mnie co niektóre kosmetyki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie używałam żadnego z produktów ale chętnie przetestuję ☺

    OdpowiedzUsuń
  6. Swego czasu też miałam problemy trądzikowe, ale skutecznie pozbyłam się tego dzięki maseczkom domowej roboty, polecam! :)

    Zapraszam do siebie w wolnej chwili:
    Myśli to wymyśli

    OdpowiedzUsuń
  7. Przydatny wpis. Ja osobiście polecam maść benzacne dostępną w większości aptek oraz serię - Garnier Czysta Skóra, która bardzo dobrze oczyszcza twarz. :)

    OdpowiedzUsuń

GloryHaul © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka